• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4
  • img6
  • img7
  • img8

Δράσεις των μαθητών/τριών στο πλαίσιο του 2ου υπό έμφαση στόχου

Το bullying (εκφοβισμός) είναι ένα από τα θέματα που επιφέρει στους νέους μας πολλά αρνητικά αποτελέσματα. Φέτος ομάδα μαθητών του Γυμνασίου  Πετράκη Κυπριανού Λάρνακας υπό την καθοδήγηση της κ. Πέτρης Δανιήλ, καθηγήτριας Οικιακής Οικονομίας, έλαβαν μέρος στο Πρόγραμμα  «Κώδικας Συμπεριφοράς Κατά του Ρατσισμού και Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών» του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Μετά από επιμόρφωση της οποίας έτυχε η κ. Πέτρη Δανιήλ από την Ομάδα Αντιρατσιστικής Συμπεριφοράς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Πρόγραμμα «Κώδικας Συμπεριφοράς Κατά του Ρατσισμού και Οδηγός Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών», στο πλαίσιο του 2ου υπό έμφαση στόχου για τη φετινή σχολική χρονιά (εγκύκλιος ypp2933a), διοργάνωσε τις ακόλουθες δράσεις στο Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού Λάρνακας κατά τη σχολική χρονιά 2016 – 2017:

1. Βιωματικά εργαστήρια για την ενημέρωση των μαθητών/τριών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη για τη διαχείριση των ρατσιστικών περιστατικών. Επισυνάπτεται το ακόλουθο φωτογραφικό υλικό:

2. Καταγραφή ρατσιστικών επεισοδίων στο σχολείο μας και εφαρμογή του «Κώδικα Συμπεριφοράς Κατά του Ρατσισμού και Οδηγού Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών».
3. Ενδοσχολικός διαγωνισμός αφισών – graffiti – σχεδίων – γελοιογραφίας – logo – κολάζ – φωτογραφιών, μεταξύ των μαθητών/τριών για την πρόληψη ρατσιστικών περιστατικών. Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό των εργασιών:

4. Δημιουργία φιλμ με θέμα «Πώς αντιμετωπίζουμε τον εκφοβισμό στην πόλη μας…». Επισυνάπτεται σχετικό φωτογραφικό υλικό και φιλμάκι.

Σκοπός του «Κώδικα Συμπεριφοράς Κατά του Ρατσισμού και Οδηγού Διαχείρισης και Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών» είναι:

1. Η αναγνώριση των οποιωνδήποτε άμεσων ή έμμεσων σκόπιμων ή άσκοπων λόγων, πράξεων και διαδικασιών που οδηγούν σε αρνητικές διακρίσεις σε βάρος συγκεκριμένων ατόμων με βάση τη διαφορετικότητα τους
2. Η ανάληψη ενεργού δράσης για πρόληψη και αντιμετώπιση ρατσιστικών περιστατικών
3. Η ανάληψη ενεργού δράσης για ανάπτυξη αντιρατσιστικής κουλτούρας.

Ρατσιστικό περιστατικό:

• Θεωρείται οποιοδήποτε περιστατικό εκλαμβάνεται ως ρατσιστικό περιστατικό από το θύμα ή άλλο πρόσωπο.
• Αποτελεί έννοια ευρύτερη του παραπτώματος ή του αδικήματος, αφού το ρατσιστικό περιστατικό μπορεί να περιλαμβάνει και συμπεριφορές, οι οποίες, αν δε συνδέονται με κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του θύματος, ενδεχομένως να μη θεωρούνταν παραβατικές.
• Συνήθως έχει ως σκοπό ή ως αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση, τον αποκλεισμό ή τις διακρίσεις σε βάρος ατόμων και ομάδων ατόμων εξαιτίας της διαφορετικότητάς τους. Η φύση και η έκταση του ρατσισμού είναι τέτοιες που οι εκδηλώσεις και οι μορφές του μεταλλάσσονται και είναι ανεξάντλητες.
• Έχει ως συνέπεια να επηρεάζει και να καλλιεργεί περιβάλλον εχθρότητας προς όλα τα πρόσωπα που μοιράζονται τα χαρακτηριστικά αυτά. Συνεπώς, βλάπτει σοβαρά όχι μόνο το πρόσωπο που το δέχεται, αλλά και ευρύτερες κοινότητες, καθώς και την κοινωνία.

Η αναφορά των περιστατικών δεν αποτελεί αδυναμία των σχολείων, αλλά δηλώνει έμπρακτα την αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών να ενεργούν προς όφελος ολόκληρης της σχολικής κοινότητας και των δικαιωμάτων των μελών της.


Γενική Επιμέλεια Δράσεων
Πέτρη Δανιήλ, καθ. Οικιακής Οικονομίας
Υπεύθυνος Βοηθός Διευθυντής
Ευρύκλεια Γεωργίου, Β.Δ., καθ. Οικιακής Οικονομίας