Το Ειδικό Σχολείο «Άγιος Σπυρίδωνας» πρωτολειτούργησε το 1968 με την ονομασία «Σχολή Ασκησίμων Παιδιών Λάρνακας» με οκτώ παιδιά και ένα δάσκαλο. Η Σχολή αρχικά στεγάστηκε στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Γεωργίου.
Βασικός σκοπός του Ειδικού Σχολείου ήταν η παροχή εκπαίδευσης σε παιδιά με ειδικές ανάγκες της πόλης και επαρχίας Λάρνακας, τα οποία, λόγω των νοητικών τους δυνατοτήτων, δεν ήταν σε θέση να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων.
Το 1981 το Σχολείο μεταστεγάστηκε σε καινούριο σύγχρονο κτίριο, που κτίστηκε με δαπάνες της ‘Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες, σε χώρο που δώρισε η Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Κοντού.
Το 2002 έγινε επέκταση του σχολείου με δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, λόγω αύξησης των μαθητών και των γενικότερων αναγκών του σχολείου. Το σχολείο στεγάζει 98 μαθητές/τριες και 73 ειδικούς παιδαγωγούς και συνοδούς.
Στο σχολείο του Αγίου Σπυρίδωνα οι βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διδακτικής τους καθημερινότητας που εξελίσσονται μέσα κι έξω από την τάξη. Οι βιωματικές ασκήσεις που γίνονται στα σχολείο αυτό, αλλά και σε κάθε σχολείο, είναι εργαλεία για τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης και την κριτική προσέγγιση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Υπό αυτές τις συνθήκες οι μαθητές με αβίαστο, ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο διευρύνουν καθημερινά τους γνωστικούς τους ορίζοντες, αποκτούν κριτική ικανότητα και λειτουργική σκέψη, ερευνητική διεισδυτικότητα και αναπτύσσουν αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης. Η μάθηση λοιπόν μπορεί να γίνει η πιο διασκεδαστική εμπειρία μέσα από ένα «βιωματικό εργαστήρι», όπου τα παιδιά συναντούν τις Τέχνες, τις κάνουν Δράση και όλα «μαγικά» με το παιχνίδι μεταμορφώνονται σε Γνώση. Τη μέρα που επισκεφτήκαμε το σχολείο του Αγίου Σπυρίδωνα είχαν γίνει βιωματικά εργαστήρια με τη χρήση αθλητικών δραστηριοτήτων.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός Δράσης
Πέτρη Δανιήλ, Οικιακής Οικονομίας
Υπεύθυνη Β.Δ.
Ριάνα Σολωμού, Φιλόλογος